Mikrofraktureringen tar tid! OP + 7 veckor.

Ledsen för dålig uppdatering. Tiden går framåt och jag har nu hoppat i bassängen för att träna med våtväst. Faschinerande med det är att man kan göra så mycket mer än på land. Känner efter varje gång att det blir bättre och bättre. I bassängen kan jag vara aktiv ca 25 minuter. Tränar just nu mycket balans, då jag måste lära mig att belasta rätt. Framförallt ska jag lära mig att gå annorlunda samt få en bättre hållning. När man har en knäskada är det lätt att man hittar alla möjliga olika ursäkter för att inte belasta knät. Vilket istället gör knät mycket mer skada.
Övning ger färdighet och skam den som ger sig.
Var hos läkaren förra veckan som tyckte att det såg bra ut. Knät är fortfarande svullet och det kommer ta tid innan såret han skapat läker ihop. 7 veckor kan tyckas kännas som en evighet, men egentligen är det ganska kort tid. Får från och med nu även försöka släppa taget om kryckorna. Idag hade jag bara med mig en ut, och det kändes väldigt vingligt och osäkert. Tror jag har kvar dom ett tag till.
Jag tänker mycket på min tidigare operation, då jag gjorde transplantationen. Försöker minnas hur mycket jag kunde göra i samma stadie som nu. Det kanske är dumt, men samtidigt ger det hopp. Att ge upp hoppet är som att säga adjö till livet.
Har det senaste pluggat mycket och om 4 veckor är det över. Kan inte förstå att jag då blir klar med komvux och äntligen får möjlighet att läsa det jag länge drömt om. Sjuksköterska.
/ Johanna

Kommentarer
Postat av: anna

Hej!

Hittade till din blogg då jag sökte om Broskskador. Antar att du gjort en brosk operation, och undrar därför om jag kunde få ställa några frågor?
Då jag själv nyligen genomlidit 1 :/

2015-02-08 @ 21:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0