Fräknar och rosé!

Vilken underbar tid vi fått. Våren är äntligen här och förhoppningsvis för att stanna..!
Knät mår bättre men var ändå tvungen att vara försiktig igår på gymnastiken. Som min kära sjukgymnast säger, man ska alltid vara på den säkra sidan och inte riskera något. Såklart har han rätt men tålamod är en aningen segt vissa dar.
Just nu cyklar jag 5 min, kör raka bendrag med 1 kilo samt lite andra övningar utan vikter, främst för att få igång rörelsen i knät. Avslutar med 10 min cykel. Om knät fortsätter hålla sig någorlunda bra kommer jag att få börja med crosstrainern snart.
Tidigare har jag tränat mycket i bassäng, både med våt väst och utan. Detta är något (enligt mig) av den bästa rehab träningen man kan göra. Belastar ytterst lite och man kommer snabbare framåt i processen. På måndag har det gått 5 veckor efter operationen och det är dags att hoppa i badet. Något jag verkligen ser fram emot. Även där har jag en helt fantastik sjukgymnast som hjälp mig så enormt mycket.
Idag passar jag på att gratulera min härliga lillebror som fyller 23 år. Hurra, hurra för honom! Tyvärr är han sjuk så det blir ingen skumpa att dränka honom i. Får hoppas på att det blir snart.
Just nu händer inte så mycket i mitt liv mer än att jag har skolböcker på hög att avverka. Jag längtar eormt till att kunna gå igen och hitta på alla roliga saker som man idag missar. Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0